Tak jak to zvládáte, Made for moms?
Dvě mamapodnikatelky, které vybírají z přírodní kosmetiky a designových kousků to nejlepší, zvládly koronakrizi úspěšně. „Dokonce to pro nás bylo prodejně silnější období,“ překvapují maminky z e-shopu Made for Moms. Sice některé projekty zrušily, ale zároveň se rozrostly o dvojčata a už řeší Vánoce. Nakoukněte do jejich soukromí i byznys plánů.
3 minuty čtení
Jako nejedny mamapodnikatelky začaly s prvním dítětem a s tím, co jim osobně na trhu chybělo. S balíčky pro nastávají maminky, které měly tápajícím kolegům z práce usnadnit přemýšlení „tak co jí k odchodu na mateřskou koupíme?“. Za tenhle dárek se spolupracovníci nebo přátelé stydět nemuseli. Za vybranými kousky prodávanými na e-shopu si podnikatelky stály, byly to přesně ty, které by chtěly samy dostat. Exkluzivní přírodní kosmetika, náramek, funkční termoska na dobrý čaj, vonné vosky… navíc doplněné o dávku dobrého pocitu v podobě dárku od neziskovky.
Britskou přírodní kosmetiku Bloom and Blossom, která se specializuje na péči o těhotné, maminky po porodu a jejich děti a od začátku byla součástí balíčku, začaly i oficiálně distribuovat a spolu s tím, jak ji maminky objevovaly a zamilovávaly se do ní (vlna obliby přišla s odtajněním, že se jí nechává hýčkat i vévodkyně Kate), se začal rozrůstat i sortiment. Kromě kosmetiky tak na jejich e-shopu nakoupíte designové kousky, které ulehčí těhotenství i mateřství. Kojící trička a šaty, hnízdečka pro miminka nebo nejnověji i ovocné bio čaje.
Motto dvou podnikatelek zní „Nechte se hýčkat„, ale jak ony zvládly koronavirové období, kdy podmínky rozhodně nikoho nehýčkaly? Jaké další nápady se jim honí v hlavě?
Že je každá krize i příležitost a že ne všichni hrajou jen na tom svém vlastním písečku, to jsou dvě nejzásadnější zjištění z karantény.
„Poradu máme při cestě ze školky on-line“
Jak zasáhla vaši firmu situace kolem koronaviru? Jak jste předchozí měsíce prožili?
M+M: Jelikož nemáme kamennou prodejnu a celý trh byl určitou dobu směřován na online nákupy, tak jsme měly překvapivě silnější období. Zvýšily jsme hygienické požadavky při expedici balíčků, upravily jsme dopravu i způsob platby, abychom co nejvíce omezily možnost přenosu viru. Musely jsme samozřejmě trochu upravit i způsob naší práce – více věcí jsme řešily s našimi partnery po telefonu, pomocí videohovorů či emailů. Naši vzájemnou komunikaci to ale nezměnilo vůbec. Jelikož Markéta žije již několik let v USA, jsme zvyklé na společnou práci na dálku. Co se týče práce jsme velice flexibilní a nemáme problém vést poradu z dětského hřiště či cesty do školky.
Takže to vypadá, že jste vše úspěšně zvládly…
M+M: Bohužel jsme musely odložit několik projektů a akcí, které jsme měly naplánované na jaro. Naštěstí většina z nich se jen posunula v čase a nezrušila. Upřímně nám to nakonec i pomohlo. Jaro by bylo dost hektické období, Markétě se narodila dvojčata a Monika ještě neměla mladšího syna ve školce. Cítíme, že na podzim budeme na vše mnohem lépe nachystané.
„Dvojčata ještě nikdo z rodiny neviděl“
Jak se koronakrize promítla do vašeho rodinného života? Vidíte na ni něco pozitivního?
Markéta: V rodinném životě nám virus zasáhl hodně. V tom nejhorším období se nám narodila dvojčata, která do dnešního dne ještě nikdo z rodiny neviděl. Měli jsme se stěhovat z US zpět do ČR a kvůli šílenému stavu US se nám to stále nedaří a ani netušíme, kdy se to vlastně povede. Na druhou stranu jsme zažili jedno z nejkrásnějších období. Rozhodli jsme se na vše to negativní koukat z jiného pohledu a užít si každý extra moment v našem druhém domově. Několik týdnů jsme se doma všichni jen mazlili a sžívali s novými přírůstky do rodiny. Paradoxně budu na tohle období vzpomínat s láskou a úsměvem.
A jak to šlo po rozvolnění karantény ve firmě?
Monika: Léto je obecně obchodně slabší období díky dovoleným, ale musíme přiznat, že letos díky omezenému cestování není propad tak silný. Myslíme, že hodně lidí si zvyklo více nakupovat online a naše produkty si oblíbily. Samozřejmě se ještě časem ukáže, jak velká bude ekonomická krize, která se čeká na podzim a ovlivní naše zákazníky. Už nyní máme ohlasy, že na ně krize dolehla a jejich kupní síla je nižší, tudíž sahají po levnějších alternativách.
Z obchodního pohledu se druhé podzimní vlny moc neobáváme. Svět se více a více opírá o online nákupy, práce “odkudkoliv” už není nic vyjimečného.. Ale bojíme se, že akce, na které jsme přislíbily účast, budou opět zrušeny a to by nás mrzelo. Milujeme kontakt s lidmi. Je to taková odměna po měsících tvrdé práce si užít povídání se spokojenými zákazníky, kteří se vracejí a prohodí s námi pár slov. Jde i o skvělý způsob, jak představit naši značku čerstvým rodičům.
Markéta: Z osobního pohledu se obávám velmi. Každý den sleduji situaci. Vzhledem k tomu, že se už několik měsíců snažíme dostat zpět do ČR, tak je to pro nás velký strašák.
Jaké zásadní zjištění si ze stavu kolem koronaviru odnášíte?
Markéta: Že se lidé dokážou semknout a podpořit, když je to třeba. Že ne všichni si hrají na “vlastním písečku”, ale jsme tu i pro druhé, což jsme všichni potřebovali zažít a vidět. V téhle situaci nejsme jen my, ale spousta dalších lidí a obchodů.
Monika: Vždy je potřeba se dívat na krizi i jako na příležitost, ať už v pracovním, tak osobním životě. Nesnažit se lámat věci přes koleno a případně chvíli počkat, neřešit vše hned na sílu. Nebát se říct si o pomoc. My ženy máme často tendenci ze sebe dělat superhrdinky. Snažím se svým dětem už odmala ukazovat, že nejsem jenom maminka, ale i manželka, podnikatelka, ale hlavně žena, která potřebuje i svůj čas.
A co Vánoce, už pomýšlíte na tuto sezonu?
M+M: Plánujeme aktivity několik měsíců dopředu. Máme v plánu být na festivalu mini, připravujeme novinky a limitované edice… V rukávu máme ještě pár úžasných překvapení! Ale samozřejmě se budeme také řídit tím, jaká bude aktuální epidemiologická situace. Vnímáme ale současnou situaci jinak, než byla na jaře, kdy bylo vše okolo viru nové. Myslíme, že na podzim se už většina lidí bude snažit žít co nejvíce „normálně“.
Také si přečtěte
podobné
Randěte se svou dcerou. Kreativní zážitky sbližují
Vztah mezi matkou a dcerou je často plný emocí, a navíc je táááák křehký. V dnešním uspěchaném světě, kde jsou maminky zaneprázdněné prací, domácností a dalšími povinnostmi, je někdy náročné najít si chvilku pro hlubší...
Černé lodičky – nutnost pro každou stylovou ženu
Jestliže hledáte elegantní a zároveň pohodlnou obuv, budou perfektní volbou dámské lodičky v černé barvě. Tento model obuvi má mnoho předností. A o těch si povíme více níže. Také si prozradíme, jak černé lodičky vkusně...
Jak si usnadnit Velikonoce? Cvičení, zabijačka, cimbálovka, pálenky i animace pro děti
Máme pro vás pár tipů pro snadnější a tak trochu jiné Velikonoce. Kde se pochlubit nepovedeným beránkem, kde sehnat netradiční dobroty a jak prožít svátky bez starostí - jen se cvičením, cimbálem a programem pro děti?...
MAMAletter express
Dřív než si vypijete svoje ranní espresso, budete v obraze. Jednou týdně, stručně a jasně, čerstvě namletá porce článků pro každou mámu, která chce vědět o všem důležitém. Už přijíždí!
Dobrý den, Vámi psaný článek, inspiroval mě k tomu, abych si plnila svůj dávný sen, založit si svůj vlastní e-shop. Ale nevěděla jsem si rady, tak na internetu sháněla informace, až na jedné webové stránce https://tvorba-kvalitnich-webu-praha.cz/ jsem na co chtěla vědět. Pěkný den .
Ahojky, jestli rozjíždíte e-shop, tak si hlavně nechte poradit od zkušenějších. Já jsem si pořídila e-shop s přírodní kosmetikou. Začátky byly opravdu těžké. Na internetu jsem našla https://zpetne-odkazy-praha.cz/ , tak našla vše, co jsem potřebovala vědět. Teď již několik měsíců to probíhá podle mých představ a bez problémů. Přeji hezký de
Ahoj, po mateřské dovolené jsem začala podnikat, pořídila jsem si e-shop s dětskou obuvi. Moje začátky v tomto podnikání byly velmi těžké. Vše se v dobré obrátilo, až jsem si našla zde na těchto webových stránkách https://ppc-specialista-praha.cz/ , tam mi poradili co a jak mám dělat. Přeji překrásný den.
Odpověď
Zdravím, pořídila jsem si e-shop s přírodní kosmetikou . Chtěla bych nějak zvýšit návštěvnost na mém e-shopu. Máte-li někdo z vás zkušenosti s těmito webovými stránkami https://seo-analyza-praha.cz/ , prý se má jednat o analýzu webu, co se týká návštěvnosti a je-li web dosti viditelný na internetu. Mohl byste mi někdo poradit, jelikož sama si nevím rady. Děkuji moc . Pohodový den
Odpověď